Sembo wchodzi w skład Stena Line Travel Group AB, a siedziba firmy znajduje się w Helsingborgu. Sembo zajmuje się organizacją zakwaterowania, z kolei Stena Line Scandinavia AB oraz HH Ferries Helsingborg AB odpowiadają za rejs promem. Sembo oferuje również inne usługi transportowe, umożliwiając zakup biletów lotniczych, wypożyczanie aut oraz organizację transferów. Odbiorcą płatności za transport oraz zakwaterowanie jest Sembo.
Jeśli nie postanowiono inaczej, pasażer samodzielnie dokonuje wyboru produktów, usług lub ich dowolnej kombinacji, mając do dyspozycji ofertę przedstawioną na stronie internetowej. Przy rezerwowaniu zakwaterowania oraz transportu obowiązują różne przepisy.
W przypadku zawarcia umowy na wycieczkę pakietową obowiązują warunki Stowarzyszenie Szwedzkich Biur Podróży dotyczące wycieczek pakietowych. Firma Sembo wystawiła gwarancje turystyczne w Kammarkollegiet (Główny Zarząd Administracji i Służb Państwowych) zgodnie ze szwedzką ustawą o gwarancjach turystycznych.
Usługi Sembo są przeznaczone dla klientów prywatnych.
Zawarcie umowy
- Umowa staje się wiążąca dla obu stron, w momencie gdy Sembo pisemnie potwierdzi przyjęcie zamówienia a uczestnik wyjazdu wpłaci zaliczkę. Jeżeli zaliczka nie wpłynie na konto Sembo w podanym terminie, rezerwację uważa się za anulowaną.
- Osoba reprezentująca uczestników wyjazdu zobowiązana jest podać Sembo poprawne dane kontaktowe, aby umożliwić przekazywanie istotnych powiadomień. Ewentualne zmiany należy zgłaszać za pośrednictwem poczty elektronicznej. Sembo nie ponosi odpowiedzialności za nieprzekazanie osobie reprezentującej uczestników wyjazdu istotnych informacji, jeżeli podane dane kontaktowe są błędne. Osoba reprezentująca uczestników wyjazdu to osoba, w imieniu której dokonano rezerwacji. Osoba ta odpowiada także za opłacenie rezerwacji.
-
Zaoferowane Państwu połączenie usług turystycznych stanowi imprezę turystyczną w rozumieniu dyrektywy (UE) 2015/2302. W związku z powyższym będą Państwu przysługiwały wszystkie prawa UE mające zastosowanie do imprez turystycznych. Przedsiębiorstwo Stena Line Travel Group/przedsiębiorstwa Stena Line Travel Group będzie(-ą) ponosiły pełną odpowiedzialność za należytą realizację całości imprezy turystycznej. Ponadto, zgodnie z wymogami prawa, przedsiębiorstwo Stena Line Travel Group/przedsiębiorstwa Stena Line Travel Group posiada(-ją) zabezpieczenie w celu zapewnienia zwrotu Państwa wpłat i, jeżeli transport jest elementem imprezy turystycznej, zapewnienia Państwa powrotu do kraju w przypadku, gdyby przedsiębiorstwo Stena Line Travel Group/przedsiębiorstwa Stena Line Travel Group stało(-y) się niewypłacalne. Ogólne warunki wsółpracy - wyjazdy zorganizowane
Rezerwacja i potwierdzenie
- Rezerwacja potwierdzana jest pocztą elektroniczną. Potwierdzenie można również otrzymać listowne po opłaceniu kosztów przesyłki i opłaty administracyjnej. W wypadku rezerwacji telefonicznej pobierana jest dodatkowa opłata rezerwacyjna.
- Uczestnik wyjazdu zobowiązany jest upewnić się, czy informacje na potwierdzeniu zgadzają się z złożonym zamówieniem. W przypadku rezerwacji biletu lotniczego/promowego, uczestnik wyjazdu zobowiązany jest upewnić się, czy imiona i nazwiska na bilecie są zgodne z danymi, zawartymi w paszporcie/dowodzie osobistym (w UE Obywatele UE mają możliwość podróżowania z ich dowodem osobistym. Podróżujący innych narodowości muszą skontaktować się z ambasadą/konsulatem w celu uzyskania informacji) uczestnika wyjazdu.
- W przypadku rezerwacji lotów w obie strony z wykorzystaniem dwóch osobnych biletów jednego na przelot tam i drugiego na lot powrotny, oba bilety przetwarzane są niezależnie od siebie. Informacja o tym, że w czasie danej podróży wykorzystane zostaną dwa osobne bilety, jest dostępna podczas dokonywania rezerwacji, jak również na stronie zawierającej listę Twoich rezerwacji. W razie ewentualnych zmian w rozkładzie lotów, opóźnienia lub odwołania lotu, podróżni nie mają możliwości zmiany lub anulowania drugiego lotu, ponieważ przewoźnik traktuje oba loty jako osobne podróże.
- Sembo nie odpowiada za problemy techniczne i nieprawidłowe informacje cenowe, na które nie ma wpływu, oraz zastrzega sobie prawo do skontaktowania się z uczestnikiem wyjazdu w celu poinformowania o ewentualnych zmianach w rezerwacji.
Pakiet Usług Dodatkowych
Naszym klientom oferujemy Pakiet Usług Dodatkowych. Podróżny kupuje tę usługę w momencie dokonywania rezerwacji. Może ją również dokupić w dowolnym czasie przed wyjazdem lub w czasie podróży po uiszczeniu opłaty w wysokości xx PLN za rezerwację.
Pakiet Usług obejmuje:
- Znalezienie najlepszych możliwych alternatyw, jeśli przewoźnik zmieni rozkład lotów (zgodnie z wytycznymi wydanymi przez linię lotniczą)
- Dodanie bagażu specjalnego, takiego jak kije golfowe, narty, itp.
- Rezerwację specjalnych posiłków, jeśli takie są uwzględnione w bilecie (zwykle nie ujęte w lotach krajowych i w Europie)
- Opcje i koszty ponownego sprawdzenia rezerwacji (należy pamiętać, że wszelkie opłaty lotnicze będą pobierane zgodnie z obowiązującymi zasadami przewidzianymi przez linie lotnicze)
- Uwzględnienie karty członkowskiej u danego przewoźnika lotniczego
- Pomoc w zmianie imienia/nazwiska (należy pamiętać, że wszelkie opłaty lotnicze będą pobierane zgodnie z obowiązującymi zasadami przewidzianymi przez linie lotnicze)
- Pomoc z bagażem i rezerwację miejsc siedzących (należy pamiętać, że wszelkie opłaty lotnicze będą pobierane zgodnie z obowiązującymi zasadami przewidzianymi przez linie lotnicze)
Mogą być doliczone dodatkowe opłaty od dostawcy / przewoźnika. Pakiet Usług Dodatkowych nie podlega refundacji w przypadku anulowania podróży lub braku potwierdzenia przez linię lotniczą wystosowanych żądań.
Jeśli wyjazd jest w ciągu najbliższych 3 dni, prosimy skontaktować się z nami telefonicznie lub wysłać e-maila. Należy pamiętać, że większość wymagań w tym czasie może nie zostać potwierdzona.
Pasażerowie z poważnymi alergiami pokarmowymi muszą skontaktować się bezpośrednio z linią lotniczą i dostarczyć wszystkich niezbędnych informacji.
Każda rezerwacja, która nie zawiera Pakietu Usług Dodatkowych musi być modyfikowana samodzielnie za pośrednictwem strony internetowej danej linii lotniczej. Opłaty dodatkowe mogą zostać naliczone przez Sembo oraz innych pośredników.
Odpowiedzialność za przeprowadzenie usługi
Jeśli Sembo oferuje usługi innej firmy, odpowiedzialność za ich przeprowadzenie ponosi wspomniana firma. W takiej sytuacji obowiązują również jej warunki związane z podróżą/transportem. W związku z tym Sembo nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne zmiany w rozkładach jazdy, odwołane przeloty/rejsy promowe, bagaże, ogłoszenie upadłości danej firmy lub inne kwestie związane z przeprowadzeniem usługi. Ewentualne roszczenia dotyczące sposobu realizacji danej usługi lub braku jej świadczenia należy przedstawić bezpośrednio dostawcy danej usługi.
Płatność
- Płatność należy uregulować w momencie dokonania rezerwacji, chyba, że jest dostępna inna opcja.
- Zarezerwowane świadczenia turystyczne mogą zostać opłacone kartą Visa, Visa Electron, Maestro lub Eurocard lub za pomocą przelewu internetowego.
- Sembo zastrzega sobie prawo do odrzucenia płatności kartą w przypadku podejrzenia oszustwa. W takiej sytuacji konieczne może być potwierdzenie danych.
- Wydłużony termin płatnościZ opcją „Wydłużony Termin Płatności" możesz przesunąć swój termin płatności i zapłacić wtedy, kiedy ci bardziej odpowiada. Wpłacasz jedynie zaliczkę w wysokości 10% całkowitej ceny, ale nie mniej niż 230 PLN plus kwotę za ewentualne usługi dodatkowe. Zaliczka musi być uregulowana najpóźniej do 7 dni po dokonaniu rezerwacji. Końcowa płatność musi być dokonana w terminie:
Hotel / wypożyczenie samochodu / transfer/ bilety wstępu 15 dni przed wyjazdem
Apartament / domek 35 dni przed wyjazdem
- Domki rezerwowane od 40 dnia przed przybyciem muszą być opłacane w momencie dokonywania rezerwacji.
- W przypadku gdy pozostała kwota rezerwacji nie wpłynie na konto Sembo w podanym terminie, Sembo ma prawo do traktować rezerwację jako anulowaną i zatrzymać wpłaconą kwotę.
- Płatność za bilet lotniczy wnoszona jest w momencie dokonywania rezerwacji. Zamówienie jest wiążące po opłaceniu biletu i od tego momentu nie ma możliwości zmiany ani anulowania biletu.
- W przypadku rezerwacji kilku różnych produktów, np. biletu lotniczego i noclegu, obowiązują bardziej restrykcyjne warunki płatności.
- Warunki płatności biletów promowych są zgodne z aktualnie obowiązującymi warunkami Stena Line Scandinavia AB.
- Zastrzegamy, iż niektóre hotele i domki samodzielnie ustalają warunki płatności.
Dokumenty podróży
- Dokumenty podróży wysyłane są pocztą elektroniczną lub, jeśli zostało to uzgodnione, listownie po opłaceniu pełnej wartości rezerwacji. Jeżeli uczestnik wyjazdu nie otrzyma dokumentów podróży na 7 dni przed wyjazdem, powinien niezwłocznie skontaktować się z Sembo.
- Zobowiązania wyrażane przez personel przyjmujący rezerwację są wiążące dla Sembo, o ile wynikają z treści dokumentów podróży.
- Bilet lotniczy w dwie strony, który nie został wykorzystany do pierwszego przelotu, nie może być wykorzystany w podróży powrotnej.
Paszport i wiza
- Uczestnik wyjazdu powinien posiadać ważny paszport/dowód osobisty (w UE Obywatele UE mają możliwość podróżowania z ich dowodem osobistym. Podróżujący innych narodowości muszą skontaktować się z ambasadą/konsulatem w celu uzyskania informacji). Uczestnik wyjazdu sam odpowiada za dopełnienie formalności, wymaganych w celu odbycia podróży, jak np. uzyskanie wizy, szczepienie i wykupienie ubezpieczenia. Sembo nie odpowiada za koszty poniesione przez uczestnika wyjazdu w związku z niedopełnieniem przez niego niezbędnych formalności.
Ubezpieczenie
- Zalecamy uczestnikowi wyjazdu wykupienie ubezpieczenia turystycznego. Na wypadek anulacji rezerwacji lub poniesienia kosztów leczenia w czasie pobytu.
Anulacja, dodatkowe świadczenia i zmiany
-
Anulowanie rezerwacji jest potwierdzane przez Sembo pocztą elektroniczną.
-
Rezerwację w specjalnej cenie, tzw. „Pay & Stay”, należy opłacić od razu po jej dokonaniu, bez możliwości późniejszych zmian lub anulowania.
Apartamenty, domy letniskowe, domki, hotele, bilety wstępu
Anulacja: Apartamenty/domy letniskowe/domki
31 dni lub więcej - 10% obowiązującej ceny
16–30 dni - 20% obowiązującej ceny
8–15 dni - 50% obowiązującej ceny
7 dni lub mniej - 100% obowiązującej ceny
Anulacja: Hotel*/bilety wstępu
4 dni lub więcej - 10% obowiązującej ceny
3 dni lub mniej - 100% obowiązującej ceny
*) W przypadku hoteli poza Europą oraz Disneyland® Resort Paris obowiązują warunki anulacji jak dla rezerwacji apartamentów.
Apartamenty/domy letniskowe/domki/hotele/bilety wstępu
Opłata za dokonanie zmiany w rezerwacji, np. zmiana obiektu noclegowego, zmiana okresu pobytu lub zmiana nazwiska wynosi 100 PLN za każdą zmianę.
W przypadku zmiany okresu pobytu lub zmiany obiektu noclegowego w ramach rezerwacji apartamentu/domu letniskowego/domku, powyższa opłata obowiązuje dla zmian dokonywanych nie później niż 31 dni przed wyjazdem. Dla rezerwacji hotelowej/wynajmu samochodu/przejazdu mostem/transferu powyższa opłata obowiązuje dla zmian dokonywanych nie później niż 4 dni przed wyjazdem. Późniejsze zmiany są równoznaczne z anulowaniem rezerwacji i dokonaniem nowej rezerwacji. Zmiany w rezerwacji mogą spowodować nową kalkulację ceny.
Rezerwacja może zostać zmieniona lub anulowana bez opłat w ciągu 7 dni od daty dokonania rezerwacji (nie dotyczy biletów lotniczych), o ile do wyjazdu pozostało ponad 40 dni. Jeśli uczestnik wyjazdu wpłacił zaliczkę, będzie zwrócona..
Prom
Anulacja: Zgodnie z zasadami taryf w Stena Line
Dodatkowe świadczenia i zmiany: zgodnie z zasadami w Stena Line
Za każdą zmianę jest pobierana opłata. Zmiany przez telefon podlegają dodatkowej opłacie. Zmianę można zrobić samodzielnie na stronie internetowej (bez opłaty) do 2 godzin przed wypłynięciem.
Ceny biletu mogą ulec zmianie w przypadku zmiany godziny rejsu lub daty wypłynięcia.
Bilety lotnicze
Anulacja: Bilety lotnicze
Po dokonaniu płatności - brak zwrotu
Dodatkowe świadczenia i zmiany: bilety lotnicze
Pod warunkiem, że linii lotnicze dopuszczają możliwość zmian od 230 PLN + opłata wg cennika linii lotniczej za każdy bilet.
Bilety lotnicze są wystawiane na konkretne osoby. Nie ma możliwości zmiany nazwiska ani daty wylotu. Koszt biletów, których nie można z tego powodu wykorzystać, nie będzie zwracany.
Usługa wyboru miejsca - wcześniejsza rezerwacja
Jeśli rezerwacja jest opłacona, rezerwacja wyboru miejsca jest przesyłana do linii lotniczych. Na niektórych liniach lotniczych mogą pojawić się dodatkowe opłaty z tego tytułu. Nie zapewniamy rezerwowania miejsca w konkretnym rzędzie, z dodatkową przestrzenią na nogi lub w rzędzie przy wyjściu. Linie lotnicze zastrzegają sobie prawo do zmiany rezerwacji bez informowania o tym nas oraz osób podróżujących.
Rezerwacja miejsca może być niemożliwa na loty łączone na inne kontynenty.( Oznacza to, że nie jest możliwa rezerwacja miejsca w samolocie na lot krajowy lub w obrębie Europy jeśli miejsce docelowe podróży jest poza Europą). Nie jesteśmy w stanie zagwarantować, że wcześniejsza rezerwacja miejsc będzie potwierdzona przez linie lotnicze. Opłata za usługę nie jest zwracana w przypadku braku dostępności wybranego miejsca.
Wynajęcie samochodu
Anulacja i zmiany
Najpóźniej 24 godziny przed odebraniem auta - pełen zwrot
Później niż 24 godziny przed odebraniem auta - brak zwrotu
Zmiany dokonane później niż 24 godziny przed odebraniem auta są równoznaczne z anulowaniem rezerwacji i dokonaniem nowej.
Wprowadzone zmiany mogą mieć wpływ na cenę.
Opłata Sembo za przyjęcie zmiany wynosi od 50 PLN za każdą zmianę/anulację.
Transfer
-
W przypadku rezerwacji transferu dziecko/niemowlę jest liczone jako 1 osoba. Na podróż z niemowlęciem warto zabrać ze sobą własny fotelik.
-
Bagaże są liczone zgodnie z ograniczeniami obowiązującymi w przypadku lotów rozkładowych: Jedna walizka oraz jedna sztuka bagażu podręcznego na osobę. Miejsce na bagaż dodatkowy, na przykład rower, torbę na sprzęt do gry w golfa itd. należy wcześniej zarezerwować, co wiąże się z dodatkową opłatą.
-
Podana w potwierdzeniu liczba pasażerów to liczba pasażerów, dla której zarezerwowano i opłacono transfer. Voucher na transfer jest wysyłany osobno na podany adres mailowy i TRZEBA mieć go ze sobą.
Anulacja i zmiany
W obrębie Europy
Najpóźniej 24 godziny przed planowanym transferem - pełen zwrot
Później niż 24 godziny przed planowanym transferem - brak zwrotu
Poza Europą
Najpóźniej 48 godziny przed planowanym transferem - pełen zwrot
Później niż 48 godziny przed planowanym transferem - brak zwrotu
Zmiany dokonane później niż 24 godz. (w obrębie Europy) / 48 godz. (poza Europą) są równoznaczne z anulowaniem rezerwacji i dokonaniem nowej.
Wprowadzone zmiany mogą mieć wpływ na cenę.
Opłata Sembo za przyjęcie zmiany wynosi od 50 PLN za każdą zmianę/anulację.
Zmiany przez wyjazdem
- Sembo nie odpowiada za zmiany dokonywane przez przewoźnika, zmiany w rozkładach jazdy lub odwołane kursy samolotów/promów. Uczestnik wyjazdu zobowiązany jest sprawdzić przed wyjazdem ewentualne zmiany w rozkładach jazdy.
- Sembo zastrzega sobie prawo do skierowania klienta do innego obiektu noclegowego o tym samym lub wyższym standardzie, jeżeli jest to konieczne z uwagi na okoliczności, na które Sembo nie ma wpływu. Sembo ma obowiązek niezwłocznie poinformować uczestnika wyjazdu o takiej zmianie. Uczestnik wyjazdu ma prawo odstąpić od umowy, jeżeli zmiana jest dla niego w istotnym stopniu niekorzystna. W takim przypadku uczestnik wyjazdu winien w zasadnym terminie zawiadomić Sembo o odstąpieniu od umowy a Sembo zobowiązane jest niezwłocznie zwrócić uczestnikowi wyjazdu wniesiona płatność za nocleg. Jeżeli zmiana oznacza zakwaterowanie w obiekcie o niższym standardzie, uczestnik wyjazdu ma prawo do zwrotu części wpłaconej kwoty.
- Jeżeli po uzyskaniu przez umowę mocy wiążącej koszty ponoszone przez Sembo wzrosną w związku ze wzrostem kosztów transportu, podatkami lub opłatami celnymi, Sembo ma prawo podnieść cenę o kwotę odpowiadającą wzrostowi kosztów.
- Zarówno uczestnik wyjazdu, jak i Sembo, mają prawo odstąpić od umowy, jeżeli po uzyskaniu przez umowę mocy wiążącej na trasie do celu podróży, u celu podróży lub w jego pobliżu wystąpi klęska żywiołowa, działania wojenne, strajk generalny lub inne poważne zdarzenie, które ma istotny wpływ na warunki panujące u celu podróży w czasie, w którym podróż ma się odbyć. W celu upewnienia się, czy zdarzenie ma poważny charakter, należy zasięgnąć opinii kompetentnych władz.
Odpowiedzialność uczestnika podczas podróży
- Uczestnik wyjazdu zobowiązany jest przestrzegać przepisów porządkowych, obowiązujących w hotelu itp., i swoim zachowaniem nie zakłócać spokoju innych osób. Jeśli uczestnik wyjazdu w istotny sposób narusza te zasady, Sembo ma prawo zerwać zawartą umowę. Uczestnik wyjazdu odpowiada za szkody spowodowane przez zaniedbanie, np. w wyniku nieprzestrzegania otrzymanych wskazówek lub obowiązujących przepisów.
Ceny
- Ceny na sembo.pl są dostarczane przez naszych dostawców do systemu, który pozwala w wyszukiwaniu ofert podróży. Dokładamy wszelkich staran, aby ceny były na bieżąco aktualizowane. Niestety jednak może się zdażyc, że cena za podróż będzie odbiegała od ceny prezentowanej w materiałach reklamowych.
Wady i braki
- Uczestnik wyjazdu nie może powoływać się na wady, o których Sembo nie zostało poinformowane w przeciągu 72 godzin od stwierdzenia wad. Jeżeli uczestnik wyjazdu opuścił zarezerwowany obiekt noclegowy bez powiadomienia o tym Sembo, traci prawo do reklamacji.
Reklamacje
- Reklamacje oraz ewentualne roszczenia odszkodowania należy zgłaszać Sembo listownie lub pocztą elektroniczną w terminie 60 od zakończenia okresu wynajmu. Reklamacje zgłoszone po tym terminie nie będą uwzględniane. Sembo i uczestnik wyjazdu winni starać się rozwiązywać polubownie spory, dotyczące interpretacji lub realizacji postanowień umowy.
- W przypadku przekazywania usług innym firmom odpowiedzialność za realizację usługi ponosi biuro podróży. Ewentualne roszczenia dotyczące sposobu realizacji danej usługi lub braku jej świadczenia należy przedstawić wspomnianemu biuru podróży.
Turystyczne gwarancje ubezpieczeniowe
- Stena Line Travel Group złożyła gwarancje ubezpieczeniowe w Szwedzkim Krajowym Zarządzie Prawnym Gruntów i Funduszy Publicznych (Kammarkollegiet) na kwotę do 40 mln koron szwedzkich. Więcej informacji na temat turystycznych gwarancji ubezpieczeniowych znaleźć można na stronie www.sembo.pl/o-sembo/turystyczne-gwarancje-ubezpieczeniowe. Uczestnik wyjazdu, który wykupił tylko usługę hotelową lub tylko przejazd nie jest objęty gwarancją ubezpieczeniową.
Pozostałe warunki
- Lotniska mogą pobierać lokalne opłaty lub podatki lotniskowe. Są one opłacane w lokalnej walucie a ich wysokość może ulegać zmianie z krótkim wyprzedzeniem. Opłata pobierana jest przez urząd lotnictwa cywilnego danego kraju. Sembo nie ma wpływu na te opłaty i nie zwraca poniesionych kosztów.
- W przypadku ewentualnego międzylądowania uczestnik wyjazdu może zostać obciążony kosztami transferu oraz noclegu. Sembo nie odpowiada za te koszty, ani za koszty, na jakie uczestnik wyjazdu może zostać narażony związku ze zmienionymi terminami lotów.
- Uczestnik wyjazdu zobowiązany jest zapoznać się z przepisami w zakresie przewozu bagażu, obowiązującymi dla linii lotniczych/promowych, z których usług będzie korzystać. Dodatkowy bagaż (wymiary i waga) należy zgłaszać w momencie dokonywania rezerwacji. Rezerwacja dla dodatkowego bagażu potwierdzana jest w miarę dostępności miejsca. Linie lotnicze pobierają najczęściej opłatę za bagaż dodatkowy, a płatność dokonywane jest przy odprawie.
- Sembo nie odpowiada za zagubiony lub uszkodzony bagaż. Uczestnik wyjazdu powinien zgłosić zagubienie/uszkodzenie bagażu bezpośrednio na lotnisku na formularzu PIR (Property Irregularity Report - Raport Niezgodności Własności).
- W przypadku uczestników wyjazdu poniżej 18 roku życia wymagane jest zaświadczenie, w którym opiekun prawny akceptuje umowę świadczenia usług turystycznych. W niektórych przypadkach obowiązuje wyższa granica wieku. Uczestnik wyjazdu zobowiązany jest sprawdzić obowiązującą granicę wieku w momencie dokonywania rezerwacji.
- W niektórych regionach turystycznych pobierane są opłaty środowiskowe oraz lokalne podatki pobytowe. Wysokość podatku ustalają władze lokalne i jest on opłacany bezpośrednio w recepcji/punkcie pobierania kluczy.
- Sembo nie odpowiada za zamknięcie dróg, sklepów, restauracji, basenów, wyciągów narciarskich itp., do których dojdzie po opublikowaniu przez nas informacji dla podróżnych, ani za inne zdarzenia, na które Sembo nie ma wpływu.
- Sembo nie gwarantuje, że rezerwowany obiekt noclegowy jest odpowiedni dla osób, cierpiących na alergię lub inną nadwrażliwość. Sembo nie może też zagwarantować, że obiekt noclegowy jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
- Sembo nie ponosi odpowiedzialności za zmiany kursów walut oraz ewidentne błędy w druku/treści publikacji.
- Niektóre z hoteli w naszej ofercie są hotelami dostarczanymi dla nas przez pośredników. Teksty publikowane przy tych miejscach noclegowych nie są sprawdzone przez nas pod kątem oferowanej jakości tak, jak miejsca noclegowe i hotele oznaczone znakiem "Starannie wybrane". Zastrzegamy zatem iż nie ponosimy odpowiedzialności za oczywiste błędy w tekstach i nie możemy być pociągnięci do odpowiedzialności za ich treści. Importowane teksty są na bieżąco aktualizowane i dlatego z czasem mogą ulegać zmianie.
Ochrona danych osobowych
- W celu ochrony danych osobowych i ich właściwego przetwarzania Sembo przestrzega przepisów szwedzkiej ustawy o ochronie danych osobowych oraz zasad dobrej praktyki, stosowanych w tej dziedzinie.
- Odwiedzający stronę internetową Sembo proszeni są o podanie swoich danych osobowych w celu dokonania rezerwacji. Zwykle wymagane są następujące dane osobowe: imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu i adres e-mail, w niektórych przypadkach również numer ewidencji osobowej/numer PESEL.
- Dane, gromadzone przez Sembo, wykorzystywane są w następujących celach: oferowania możliwości bezpiecznego i prostego korzystania ze strony internetowej Sembo; komunikacja za pośrednictwem poczty elektronicznej lub listownie w związku z wysyłką ofert i katalogów.
- Sembo korzysta z plików cookies w celu zaoferowania klientom sprawnie działającej i łatwej w obsłudze strony internetowej. Cookie to niewielka ilość danych, wysyłana do przeglądarki internetowej klienta z serwera odwiedzanej strony i przechowywana na twardym dysku na komputerze klienta. Jeśli klient nie życzy sobie, aby Sembo wysyłało do jego komputera pliki cookies, może wyłączyć obsługę cookies w ustawieniach bezpieczeństwa swojej przeglądarki internetowej. Sembo pragnie zwrócić uwagę, że zablokowanie obsługi cookies może powodować nieprawidłowości w dokonywaniu rezerwacji na stronie Sembo. W takim wypadku klient może skorzystać z rezerwacji telefonicznej pod numerem +46 (0)42-37 85 00.
- Na stronie internetowej Sembo znajdują się linki do innych miejsc w internecie. Sembo nie ponosi odpowiedzialności za sposób przetwarzania danych osobowych na tych stronach, jednak zachęca odwiedzających do zapoznania się z polityką gromadzenia danych osobowych dla danej strony internetowej.
- Pytania o sposób przetwarzania danych osobowych przez Sembo można przesyłać pocztą elektroniczną na adres sembo@sembo.se lub listownie na adres Sembo, Box 1324, 251 13 Helsingborg. Każdy klient Sembo ma prawo uzyskać (raz w roku) wgląd w swoje dane osobowe, przechowywane przez Sembo. Zawsze istnieje też możliwość skontaktowania się z Sembo w celu poprawienia, usunięcia lub zablokowania swoich danych osobowych. W celu bezpiecznej identyfikacji należy w takim wypadku podać swój numer ewidencji osobowej/numer PESEL. Wysyłając pocztą elektroniczną oferty marketingowe Sembo zawsze podaje link, który trzeba wybrać, jeżeli klient nie życzy sobie otrzymywać w przyszłości takich wiadomości.
- Sembo odpowiada za gromadzone przez siebie informacje o klientach. Sembo nie sprzedaje tych informacji innym podmiotom. W niektórych sytuacjach Sembo przekazuje jednak informacje o kliencie swoim partnerom i dostawcom w związku z zarezerwowanym wyjazdem.
- Sembo przykłada wielką wagę do skutecznej ochrony danych osobowych oraz integralności. Sembo starannie chroni przekazane dane osobowe przed nieuprawnionym dostępem, utratą lub zniekształceniem.
- Sembo może dokonać aktualizacji lub zmiany polityki zachowania poufności. Dlatego też zaleca się osobom często odwiedzającym stronę internetową Sembo sprawdzenie, czy nie nastąpiły zmiany, przed podaniem swoich danych osobowych.
- Niektóre linie lotnicze wymagają podania informacji o paszporcie i zrobieniu odprawy przed wylotem. Zalecamy sprawdzić bezpośrednio na stronie internetowej linii lotniczych, czy dokonano wszystkich wymaganych czynności przed wylotem i przybyciem na lotnisko. Jeśli wymagane działania nie zostaną spełnione, możesz na miejscu zostać obciążony dodatkowymi kosztami (jakiekolwiek opłaty pobrane na lotnisku, nie będą zwracane).
Nieletni podróżujący bez osób dorosłych
- Nie pośredniczymy w rezerwacji biletów dla nieletnich podróżujących bez osób dorosłych. W przypadku dzieci poniżej 18 roku życia rezerwacji musi dokonać osoba dorosła. Ponadto, dziecko musi podróżować w towarzystwie osoby dorosłej. Niektóre kraje oraz linie lotnicze odmawiają wjazdu dzieciom poniżej 18 roku życia podróżującym bez opiekuna prawnego. Ponadto, część linii lotniczych wymaga od pasażerów poniżej 18 roku życia okazania aktu urodzenia.
Updated 2017.03.22 AS