- Sembo »
- FAQ
Najczęściej zadawane pytania FAQ
Poniżej znajdziesz najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi na nie. Wybierz kategorię a następnie pytanie, żeby przeczytać odpowiedź.
Na stronie O Sembo znajdziesz warunki świadczenia usług, ceny i inne ważne informacje.
-
10 najczęściej zadawanych pytań
-
Czy jestem objęty ubezpieczeniem od kosztów anulacji w przypadku płatności kartą?
Prosimy skontaktować się z wystawcą karty i sprawdzić, jakie warunki obowiązują dla posiadanej karty.
-
Od której godziny dostępny jest pokój hotelowy/mieszkanie/domek? O której godzinie muszę oddać klucze?
Godzina przyjazdu i wyjazdu podana jest w dokumentach podróży. Jeżeli planujesz przyjechać o innej godzinie niż gwarantowana przez Sembo pora zakwaterowania, ustal to koniecznie bezpośrednio z recepcją lub biurem odbioru kluczy.
-
Czy muszę się liczyć z dodatkowymi opłatami na miejscu?
Cena wynajmu mieszkania/domku, którą płacisz w Sembo, najczęściej nie obejmuje kosztów energii elektrycznej, gazu, wody i ogrzewania. W niektórych miejscowościach pobierana jest dodatkowo opłata klimatyczna. Jej wysokość ustalana jest przez lokalne władze. W takim przypadku wszyscy turyści zobowiązani są do uregulowania tej opłaty bezpośrednio w hotelu. Z reguły cena wynajmu obejmuje możliwość korzystania z ewentualnego basenu i leżaków, podczas gdy za wynajem kortów tenisowych itp. mogą być pobierane dodatkowe opłaty.
-
Co zrobić, jeśli muszę zmienić/anulować rezerwację?
Możesz sam wprowadzać zmiany w rezerwacji biletu promowego poprzez swoją stronę rezerwacji. W przypadku innych zmian prosimy o kontakt telefoniczny. Rezerwację można anulować telefonicznie lub przez e-mail (poza godzinami pracy naszego biura). Sembo zawsze potwierdza anulowanie rezerwacji przez e-mail.
-
Co się stanie, jeżeli nie wpłacę zaliczki na czas?
Jeżeli Sembo nie otrzyma zaliczki w wyznaczonym terminie, rezerwacja zostanie anulowana. Po otrzymaniu wpłaty wysyłamy zawsze e-mail z potwierdzeniem. Możesz tez wejść na swoją stronę rezerwacji i sprawdzić, czy płatność została zarejestrowana.
-
Jeżeli przyjadę na miejsce o późnej porze, jak mogę odebrać klucze?
Przyjazd poza godzinami podanymi w dokumentach podróży musi zostać umówiony bezpośrednio z recepcją/biurem odbioru kluczy. W przypadku dużego spóźnienia istnieje ryzyko, że klucze do mieszkania/domku będziesz mógł odebrać dopiero następnego dnia (w niektórych obiektach nie ma również możliwości odebrania kluczy w niedzielę). Klient sam ponosi w takim przypadku koszt noclegu w innym obiekcie.
-
Co obejmuje cena wynajmu samochodu w Auto Escape?
Cena zawsze obejmuje ubezpieczenie, miejscowe podatki, opłaty lotniskowe i nieograniczoną liczbę kilometrów. Odbierany samochód zawsze jest zatankowany. Odstawiając samochód należy również zatankować go do pełna, aby uniknąć dodatkowych opłat.
-
Kiedy otrzymam moje dokumenty podróży?
Dokumenty podróży wysyłane są e-mailem po otrzymaniu przez Sembo pełnej kwoty płatności za rezerwację. Wysyłamy również adres i dane kontaktowe recepcji lub biura, w którym będzie można odebrać klucze do miejsca zakwaterowania. Jeżeli jednak dokumenty podróży nie dotarły do Ciebie na 7 dni przed wyjazdem, prosimy o niezwłoczny kontakt z Sembo.
-
Kiedy muszę zapłacić za bilet lotniczy?
W większości przypadków bilet należy opłacić do godziny 22:30 w dniu złożenia rezerwacji. Niektóre linie lotnicze wymagają dokonania wpłaty zanim zakończy się proces rezerwacji. Rezerwując bilet lotniczy na pewno otrzymasz szczegółowe informacje o warunkach płatności. Rezerwacja jest wiążąca po opłaceniu biletu.
-
Czy możemy zamówić pokój z oknami wychodzącymi na wschód lub zachód, w spokojnym miejscu, blisko recepcji, na najwyższym piętrze lub bezpieczny dla dzieci?
Jeżeli masz jakieś specjalne życzenia dotyczące noclegów, zgłoś je od razu dokonując rezerwacji. Być może zależy Ci, żeby mieszkać blisko podróżujących wspólnie z Tobą znajomych, chciałbyś mieć pokój z widokiem albo mieszkać na najwyższym piętrze hotelu. Zawsze przekazujemy dalej Twoje życzenia, ale nie możemy nigdy zagwarantować, że zostaną one spełnione.
-
Czy jestem objęty ubezpieczeniem od kosztów anulacji w przypadku płatności kartą?
-
Przyjazd/Wyjazd
-
Przyjadę na miejsce późno, jak mogę odebrać klucze?
Przyjazd poza godzinami podanymi w dokumentach podróży musi zostać umówiony bezpośrednio z recepcją/biurem odbioru kluczy. W przypadku dużego spóźnienia istnieje ryzyko, że klucze do mieszkania/domku będziesz mógł odebrać dopiero następnego dnia (w niektórych obiektach nie ma również możliwości odebrania kluczy w niedzielę). Klient sam ponosi w takim przypadku koszt noclegu w innym obiekcie.
-
Co zrobić, jeżeli chcę wyjechać wcześnie rano, kiedy recepcja/biuro odbioru kluczy nie są jeszcze czynne?
Prosimy o wcześniejsze poinformowanie personelu na miejscu o planowanej godzinie wyjazdu i odebrać wcześniej wszelkie dokumenty, jeżeli były pozostawiane w recepcji. Jeżeli wpłacałeś depozyt, najprawdopodobniej zostanie on zwrócony w późniejszym terminie, ponieważ personel musi wpierw dokonać inspekcji wynajmowanego przez Ciebie pokoju/mieszkania/domku.
-
Od której godziny dostępny jest pokój hotelowy/mieszkanie/domek? O której godzinie muszę oddać klucze?
Godzina przyjazdu i wyjazdu podana jest w dokumentach podróży. Jeżeli planujesz przyjechać o innej godzinie niż gwarantowana przez Sembo pora zakwaterowania, ustal to koniecznie bezpośrednio z recepcją lub biurem odbioru kluczy.
-
Przyjadę na miejsce późno, jak mogę odebrać klucze?
-
Ubezpieczenie od kosztów anulowania rezerwacji
-
Czy jestem objęty ubezpieczeniem od kosztów anulowania rezerwacji w przypadku płatności kartą?
Prosimy skontaktować się z wystawcą karty i sprawdzić, jakie warunki obowiązują dla posiadanej karty.
-
Czy jestem objęty ubezpieczeniem od kosztów anulowania rezerwacji w przypadku płatności kartą?
-
Anulowanie/Zmiana rezerwacji
-
W jaki sposób mogę anulować moja rezerwację?
Rezerwację można anulować telefonicznie w godzinach pracy naszego biura. W pozostałych godzinach prosimy o wysłanie wiadomości e-mail z prośbą o anulowanie rezerwacji na adres sembo@sembo.pl. Sembo zawsze potwierdza anulowanie rezerwacji przez e-mail.
-
Jak upewnić się, że moja rezerwacja została anulowana?
Sembo zawsze potwierdza anulowanie rezerwacji wysyłając wiadomość e-mail. Możesz to również sprawdzić zaglądając na swoją stronę rezerwacji.
-
Co zrobić, jeśli muszę zmienić/anulować rezerwację?
Możesz sam wprowadzać zmiany w rezerwacji biletu promowego poprzez swoją stronę rezerwacji. W przypadku innych zmian prosimy o kontakt telefoniczny. Rezerwację można anulować telefonicznie lub przez e-mail (poza godzinami pracy naszego biura). Sembo zawsze potwierdza anulowanie rezerwacji przez e-mail.
-
W jaki sposób mogę anulować moja rezerwację?
-
Płatność
-
Jak mogę zapłacić za rezerwację?
Przyjmujemy płatność kartami: Visa, Mastercard i Eurocard.
-
Co się stanie, jeżeli nie wpłacę zaliczki na czas?
Jeżeli Sembo nie otrzyma zaliczki w wyznaczonym terminie, rezerwacja zostanie anulowana. Po otrzymaniu wpłaty wysyłamy zawsze e-mail z potwierdzeniem. Możesz tez wejść na swoją stronę rezerwacji i sprawdzić, czy płatność została zarejestrowana.
-
Kiedy muszę opłacić moją rezerwację?
Na przesłanej fakturze podajemy termin płatności zaliczki i pozostałej kwoty. Więcej informacji o warunkach płatności znajdziesz w linku: „Warunki świadczenia usług”. Po dokonaniu rezerwacji możesz także sprawdzić obowiązujące Cię warunki płatności na swojej stronie rezerwacji.
-
Kiedy muszę zapłacić za bilet lotniczy?
W większości przypadków bilet należy opłacić do godziny 22:30 w dniu złożenia rezerwacji. Niektóre linie lotnicze wymagają dokonania wpłaty zanim zakończy się proces rezerwacji. Rezerwując bilet lotniczy na pewno otrzymasz szczegółowe informacje o warunkach płatności.
-
Czy płatności kartą na stronie Sembo są bezpieczne?
Stosujemy system płatności DebiTech. Wszystkie przekazywane informacje są chronione, nie przechowujemy też żadnych danych użytkowników. DebiTech to szwedzka firma, która w bezpieczny, szybki i prosty sposób dokonuje weryfikacji on-line kart kredytowych.
-
Jak mogę zapłacić za rezerwację?
-
Noclegi
-
Jak trafić do zarezerwowanego domku lub hotelu?
Korzystając z opcji dostępnych na Twojej stronie rezerwacji, możesz wydrukować opis dojazdu. W dokumentach podróży podane są zaś współrzędne w systemie GPS. Polecamy również stronę www.maps.google.pl – dzięki niej wydrukujesz mapę dojazdu oraz uzyskasz wiele praktycznych informacji.
-
O czym muszę pamiętać przed wyjazdem?
W zakładce "Ważne informacje o podróży" na naszej stronie internetowej znajduje się wiele przydatnych informacji. Prosimy, abyś zapoznał się z nimi przed wyjazdem!
-
Czy mogę zarezerwować noclegi w Sembo, mimo że nie ukończyłem 20 lat?
W przypadku klientów, którzy nie ukończyli 20 lat, umowa z Sembo musi zostać potwierdzona przez opiekunów prawnych. Sembo udostępnia gotowy formularz do wypełnienia. W niektórych krajach i w niektórych obiektach hotelowych mogą obowiązywać inne granice wiekowe. Dokonując rezerwacji prosimy sprawdzić wymagania, obowiązujące u celu podróży.
-
Gdzie znajdują się miejsca do spania?
Większość mieszkań i domków posiada jedną lub klika sypialni z typowymi łóżkami oraz pokój dzienny z dwoma dodatkowymi miejscami do spania (najczęściej rozkładana sofa). Mieszkania/studia jednopokojowe najczęściej wyposażone są wyłącznie w rozkładaną sofę. Dodatkowe miejsca do spania zwykle nie są równie wygodne, jak typowe łóżka w sypialniach. W niektórych przypadkach dodatkowe miejsce do spania oznacza możliwość wykorzystania szerszego łóżka dla większej liczby osób. W południowej Europie i USA często spotkać się można z tzw. grandlit, czyli łóżkami o szerokości 140-180 cm, przeznaczonymi dla 2 osób. W wielu przypadkach łóżka mają długość 180 cm, możliwe są również łóżka piętrowe. W niektórych obiektach noclegowych jedno dziecko poniżej 3 lat (lub poniżej 2 lat) nie jest wliczane do maksymalnej liczby gości. W opisie obiektu podana jest ewentualna możliwość wypożyczenia łóżeczka dla dziecka poniżej 2 lat.
-
Czy woda w basenie zawsze jest podgrzewana?
Nie. Jeżeli woda w basenie jest podgrzewana, czyli ma temperaturę co najmniej 22O C, informujemy o tym w opisie obiektu.
-
Jakie wyposażenie znajduje się w wynajmowanych mieszkaniach/domkach?
Mieszkanie/domek letniskowy nie są wyposażone w ten sam sposób, jak Twoje stałe mieszkanie. W kuchni/kąciku kuchennym najczęściej znajdziesz niezbędne rzeczy, takie jak garnki, sztućce i zastawę stołową dla podanej w opisie maksymalnej liczby osób. Jeżeli czegoś brakuje, zgłoś swoje uwagi w recepcji/biurze odbioru kluczy. Pozostałe wyposażenie zależy od obiektu i kraju. Jeżeli trudno Ci się obyć bez konkretnych sprzętów, lepiej wziąć je ze sobą z domu! Środki czystości: płyn do mycia naczyń, tabletki do zmywarki, mydło, papier toaletowy itp. zwykle nie są wliczone w cenę wynajmu mieszkania/domku.
-
Czy basen czynny jest poza sezonem?
Podane godziny otwarcia są przybliżonymi godzinami i mogą ulec zmianie w zależności od np. pogody lub ilości gości. Baseny zwykle są zamykane na noc, czasami są również zamknięte w porze siesty, tzn. od godz. 12.00 do 15.00.
-
Jak trafić do zarezerwowanego domku lub hotelu?
-
Depozyt
-
Czy po przyjeździe na miejsce muszę wpłacić depozyt?
Jeżeli dla danej rezerwacji wymagany jest depozyt, jego wysokość podana jest w opisie obiektu noclegowego. Depozyt, który stanowi zabezpieczenie dla właściciela na wypadek szkód i ewentualnych innych dodatkowych kosztów, wpłacany jest bezpośrednio w recepcji/biurze odbioru kluczy. Należy zawsze sprawdzić stan mieszkania/domku w dniu przyjazdu i zgłosić natychmiast ewentualne usterki.
-
Czy po przyjeździe na miejsce muszę wpłacić depozyt?
-
Dodatkowe koszty
-
Czy cena noclegu obejmuje sprzątanie?
W opisach obiektów noclegowych zawsze podajemy, czy sprzątanie jest wliczone w cenę, czy też należy tę usługę opłacić na miejscu. Warto pamiętać, że wymagania w zakresie sprzątnięcia mieszkania/domku przed wyjazdem są ostrzejsze w Skandynawii i często łagodniejsze w południowej Europie.
-
Czy muszę się liczyć z dodatkowymi opłatami na miejscu?
Cena wynajmu mieszkania/domku, którą płacisz w Sembo, najczęściej nie obejmuje kosztów energii elektrycznej, gazu, wody i ogrzewania. W niektórych miejscowościach pobierana jest dodatkowo opłata klimatyczna. Jej wysokość ustalana jest przez lokalne władze. W takim przypadku wszyscy turyści zobowiązani są do uregulowania tej opłaty bezpośrednio w hotelu. Z reguły cena wynajmu obejmuje możliwość korzystania z ewentualnego basenu i leżaków, podczas gdy za wynajem kortów tenisowych itp. mogą być pobierane dodatkowe opłaty.
-
Czy cena noclegu obejmuje sprzątanie?
-
Podróż samolotem
-
Kiedy muszę zapłacić za bilet lotniczy?
W większości przypadków bilet należy opłacić do godziny 22:30 w dniu złożenia rezerwacji. Niektóre linie lotnicze wymagają dokonania wpłaty zanim zakończy się proces rezerwacji. Rezerwując bilet lotniczy na pewno otrzymasz szczegółowe informacje o warunkach płatności. Rezerwacja jest wiążąca po opłaceniu biletu.
-
Co zrobić, jeżeli w mojej rezerwacji jest błąd?
Nigdy nie wpłacaj pieniędzy, jeżeli coś się nie zgadza w rezerwacji. Jeśli odkryjesz błąd, skontaktuj się jak najszybciej z Sembo. Zwykle nie ma możliwości późniejszej zmiany daty lub nazwiska pasażera. Jeżeli linie lotnicze dopuszczają zmiany, zarówno Sembo jaki i linie lotnicze pobierają za to opłaty.
-
Wpisałem moje imię/nazwisko z błędem, czy mogę to zmienić?
Zgodnie z przepisami linii lotniczych nie ma możliwości poprawienia podanego na rezerwacji imienia i nazwiska pasażera. Drobne poprawki mogą być dopuszczalne za dodatkową opłatą.
-
Czy muszę mieć wizę i/lub paszport?
Podróżny ma obowiązek samodzielnie sprawdzić w ambasadzie lub konsulacie danego państwa, czy na wyjazd do wybranego miejsca wymagany jest paszport lub wiza (czasami niezbędna jest wiza lub wiza tranzytowa również do państw, przez które tylko przejeżdżasz).
Warto pamiętać, ze niektóre państwa wymagają, aby Twój paszport był ważny jeszcze przez co najmniej 6 miesięcy od daty opuszczenia danego państwa. Każde państwo może stosować swoje własne przepisy, w celu uzyskania potrzebnych informacji należy zwrócić się do właściwej ambasady.
-
Czy mój bagaż zostanie odprawiony na całą trasę, nawet jeżeli lecę z przesiadkami?
W większości przypadków bagaż odprawiany jest na całą trasę do miejsca przeznaczenia. W niektórych sytuacjach bagaż trzeba odebrać i ponownie odprawić podczas przesiadki, np. w przypadku przelotów różnymi liniami lotniczymi. Bagaż należy zawsze odebrać podczas pierwszego i ostatniego lądowania w USA, ponieważ musi on wraz z pasażerem przejść obowiązkową kontrolę bezpieczeństwa. W razie wątpliwości więcej informacji można uzyskać podczas odprawy biletowej.
-
Jak odbywa się odprawa biletowa?
Podczas odprawy pokazujesz obsłudze swój e-bilet oraz ważny paszport/dowód osobisty. Niektóre linie lotnicze oferują możliwość odprawy biletowej na swoje stronie internetowej około 24 godz. przed odlotem lub za pośrednictwem samoobsługowych automatów na lotnisku.
-
Jak dowiem się o ewentualnych zmianach godziny odlotu i przylotu?
Godziny odlotu i przylotu oraz numer lotu mogą się zmienić niemal do ostatniej chwili. Istotne jest podanie poprawnego adresu e-mail w rezerwacji, ponieważ na ten adres przesyłane będą informacje o ewentualnych zmianach. Należy podać adres e-mail do skrzynki, którą jesteś w stanie sprawdzać podczas urlopu, ponieważ zmiany mogą się pojawić już po rozpoczęciu przez Ciebie podróży.
Aktualne godziny lotów możesz zawsze sprawdzać w linku do biletu, znajdujący się na Twojej stronie rezerwacji.
-
Jaka jest dopuszczalna ilość bagażu?
Nie ma żadnych ogólnych zasad określających, ile bagażu każdy pasażer może przewozić samolotem. Linie lotnicze same określają ilość sztuk bagażu, wagę i ewentualne opłaty za odprawiany bagaż. Informacje o dopuszczalnych ilościach bagażu podane są na bilecie. W celu uzyskania dodatkowych wyjaśnień prosimy odwiedzić stronę internetową właściwych linii lotniczych lub skontaktować się z nami.
-
Czy mogę wykorzystać bilet tylko na lot powrotny?
Jeżeli wykupiłeś bilet na przelot tam i z powrotem i nie zgłosisz się do odprawy na pierwszy wylot, linie lotnicze anulują cały bilet.
-
Czy mogę zarezerwować bilet lotniczy w Sembo, mimo że nie ukończyłem 18 lat?
W przypadku klientów, którzy nie ukończyli 18 lat, umowa z Sembo musi zostać potwierdzona przez opiekunów prawnych. Gotowy formularz do wypełnienia znaleźć można na naszej stronie internetowej w linku „Warunki świadczenia usług”. Jeżeli chciałbyś zarezerwować bilet na przelot dla samego dziecka, które wymaga opieki podczas lotu, prosimy skontaktować się bezpośrednio z liniami lotniczymi, ponieważ Sembo nie może przyjmować takich rezerwacji.
-
Czy mogę wracać do domu z innego lotniska niż to, na którym lądowałem?
Na naszej stronie internetowej możesz zarezerwować wylot do jednego lotniska i powrót z innego lotniska. Np: przelot tam: Warszawa – Rzym a powrót: Florencja – Warszawa. Jeżeli natomiast chciałbyś zarezerwować podróż z kilkoma przelotami, prosimy wysłać do nas zapytanie poprzez e-mail.
-
Czy mogę zarezerwować w samolocie konkretne miejsce siedzące lub specjalny posiłek?
Jeżeli chciałbyś zarezerwować konkretne miejsce lub jesteś na specjalnej diecie, poinformuj nas o tym. Być może chcesz siedzieć przy przejściu lub przy oknie, z przodu lub z tyłu samolotu. Miejsca przy wyjściach awaryjnych przedzielane są przez linie lotnicze dopiero podczas odprawy, ponieważ osoby zajmujące te miejsca muszą spełniać określone warunki.
-
Dlaczego nie mogłem zakończyć procesu rezerwacji?
Podczas wyszukiwania biletów lotniczych za pomocą naszej strony rezerwacyjnej może się zdarzyć, że cena lub dostępność miejsc nie zostały zaktualizowane w systemie rezerwacyjnym linii lotniczych. W takim przypadku nie można zakończyć procesu rezerwacji i należy wyszukać inne połączenie.
-
Co to jest e-bilet?
Linie lotnicze nie używają już papierowych biletów i korzystają zamiast tego z tzw. e-biletów. Oznacza to, że otrzymasz pisemne potwierdzenie "Electronic Ticket Itinerary/Receipt". Należy je samemu wydrukować poprzez swoja stronę rezerwacji i wziąć ze sobą w celu okazania przy odprawie. Wszyscy pasażerowie objęci jedną rezerwacją wymienieni są na tym samym potwierdzeniu rezerwacji, wystarczy więc, że jedna osoba będzie miała przy sobie takie potwierdzenie.
-
Jak zarezerwować przewóz dodatkowego bagażu, nart lub torby z kijami golfowymi?
Dokonując rezerwacji, w polu przeznaczonym na dodatkowe informacje możesz wpisać zamiar przewiezienia sprzętu sportowego lub innego nietypowego bagażu. Należy w takim przypadku podać wymiary (długość, szerokość, wysokość) oraz wagę bagażu. Linie lotnicze zwykle pobierają dodatkowe opłaty za ponadwymiarowy bagaż (płatność podczas odprawy). Możliwość przewiezienia dodatkowego bagażu potwierdzana jest w miarę dostępności miejsca.
Jeżeli przewozisz więcej sztuk bagażu, niż jest to dopuszczalne zgodnie z informacjami na bilecie, skontaktuj się koniecznie z liniami lotniczymi. Sembo nie może potwierdzić takiej rezerwacji.
-
Co zrobić, jeśli potrzebuję pomocy w trakcie podróży?
Musimy wiedzieć, jakiego rodzaju pomocy potrzebujesz, np. przewiezienie z odprawy do wejścia do samolotu czy pomoc w wejściu na pokład. Jeżeli zabierasz ze sobą własny wózek dla osoby niepełnosprawnej, podaj nam koniecznie jego wymiary (wysokość, długość, szerokość) oraz wagę.
-
Kiedy otrzymam zarezerwowany bilet lotniczy?
Bilety lotnicze sa drukowane po otrzymaniu przez nas ostatecznej płatności. Bilety wysyłamy zwykle w przeciągu jednej doby na adres e-mail, który podałeś dokonując rezerwacji.
Nie ponosimy odpowiedzialności za problemy techniczne i błędne informacje cenowe, na które sami nie mamy wpływu. Zastrzegamy sobie również prawo poinformowania o takich problemach klienta poprzez e-mail w przeciągu 24 godzin w dni powszednie, a w przypadku dni świątecznych w najbliższy dzień powszedni. W takiej sytuacji bezzwłocznie anulujemy rezerwację i zwracamy wpłacone pieniądze.
-
Kiedy powinienem pojawić się na lotnisku?
Zalecamy przyjazd na lotnisko na 2 godziny przed odlotem w przypadku lotu do innego kraju w Europie i na 3 godziny przed odlotem do pozostałych krajów. Warto pamiętać, że możliwe są długie kolejki do odprawy i kontroli bezpieczeństwa.
-
Czy muszę w rezerwacji wpisać wszystkie moje imiona i nazwiska zgodnie z paszportem?
Rezerwując bilet lotniczy masz obowiązek podać wszystkie swoje imiona i nazwiska w tej kolejności, w jakiej wpisane są w paszporcie. Linie lotnicze stosują rygorystyczne przepisy bezpieczeństwa, więc dopilnuj, aby imiona i nazwiska wszystkich podróżujących były wpisane bezbłędnie na rezerwacji.
-
Dlaczego na bilecie wpisane jest tylko jedno z moich imion?
Dokonując rezerwacji masz obowiązek podać wszystkie swoje imiona i nazwiska w tej kolejności, w jakiej wpisane są w paszporcie. Na bilecie natomiast widoczne będzie jedynie Twoje pierwsze imię.
Przykładowo jeżeli paszport wystawiony jest na Piotra Roberta Kozłowskiego, na bilecie wpisane będzie jedynie Piotr Kozłowski.
-
Czy mogę wykorzystać bilet tylko na jeden z wymienionych na nim przelotów, np. tylko na podróż powrotną?
Jeżeli wykupiłeś bilet na kilka przelotów, musisz zgłosić się do odprawy na pierwszy przelot. W przeciwnym razie linie lotnicze automatycznie anulują rezerwację na pozostałe przeloty bez możliwości ubiegania się o zwrot pieniędzy.
-
Dlaczego zmieniły się godziny mojego lotu?
Zdarza się, że linie lotnicze zmuszone są dokonać zmian w rozkładzie lotów, co może mieć wpływ na Twój przelot. Być może będziemy musieli wtedy zmienić Twoja rezerwację i poszukać innego lotu, niż ten, który został pierwotnie przez Ciebie wybrany. Prosimy sprawdzać aktualne godziny odlotów w linku, który otrzymałeś dokonując rezerwacji. Nie ponosimy odpowiedzialności za zmiany wprowadzane przez linie lotnicze ponieważ nie mamy na nie wpływu.
-
Czy zdążę się przesiąść w przypadku międzylądowania?
Jeżeli rezerwujesz podróż z międzylądowaniem, ustalony czas na przesiadkę został zatwierdzony zarówno przez linie lotnicze jak i lotnisko. Pod uwagę brany jest również czas potrzebny na ewentualne przejście na inny terminal lub kontrolę bezpieczeństwa.
W przypadku zarezerwowania dwóch odrębnych przelotów musisz sam sprawdzić, ile czasu potrzebujesz na przesiadkę.
-
Czy mogę zabrać do samolotu psa lub inne zwierzę?
Zwierzęta można zabrać w podróż samolotem w miarę dostępności miejsc. Musimy znać wymiary (wysokość, długość, szerokość) oraz wagę klatki wraz ze zwierzęciem. Kierujemy w takim przypadku zapytanie do linii lotniczych. Zapytania mogą dotyczyć jedynie już dokonanych rezerwacji.
Linie lotnicze pobierają opłatę za przewóz zwierzęcia (płatność podczas odprawy). Aktualne stawki opłat sprawdzić można na stronach internetowych linii lotniczych.
Odmowa pozwolenia na przewóz zwierzęcia nie uprawnia do zwrotu kosztów już wykupionego biletu.
-
Czy można zmienić imiona lub nazwiska na bilecie?
Niektóre linie lotnicze dopuszczają zmiany imienia lub nazwiska na bilecie. Zawsze w takiej sytuacji pobierana jest opłata za zmianę. Jeżeli dane linie lotnicze nie zezwalają na podstawie swoich przepisów na zmianę, konieczne jest wykupienie nowego biletu.
-
Czy mogę zmienić datę lotu?
Linie lotnicze oferują bilety w różnych taryfach, z różnymi zasadami w zakresie zmiany daty lotu. W niektórych taryfach możliwe są zmiany, w innych nie. Jeżeli zmiana jest dopuszczalna, pobierana jest opłata za zmianę. W przeciwnym razie konieczne jest wykupienie nowego biletu. Prosimy o kontakt z Sembo w celu uzyskania szczegółowych informacji o warunkach dokonywania zmian dla danego biletu.
-
Kiedy muszę zapłacić za bilet lotniczy?
-
Podróż promem
-
Czy mogę na prom zabrać psa?
Rezerwując bilet promowy należy zawsze zgłosić zamiar przewiezienia psa lub innego zwierzęcia, ponieważ liczba miejsc dla zwierząt na promach jest ograniczona. Właściciel zwierzęcia sam decyduje, czy jego podopieczny jest w odpowiedniej formie i dobrze zniesie trudy podróży. Przewoźnik może jednak zabronić przewozu zwierząt w przypadku wyjątkowo niesprzyjających warunków pogodowych (np. wysokie temperatury lub silny sztorm).
Właściciel zwierzęcia zobowiązany jest zapoznać się z obowiązującymi przepisami i posiadać wymagane dokumenty oraz dopełnić wszelkich formalności, zarówno jeśli chodzi o wyjazd, jak i podróż powrotną. Podczas odprawy biletowej należy zgłosić przewożone w samochodzie zwierzę. W trakcie rejsu pokład samochodowy na promie jest zamykany i nie jest dostępny dla pasażerów. Na niektórych promach psy mogą być zabrane na pokład pasażerski, o ile są prowadzone na smyczy i nie są pozostawiane bez opieki. Pasażer sam odpowiada za przewożone zwierzę podczas rejsu. Na każdym promie Stena Line można podróżować z psem przewodnikiem. -
Czy mogę wjechać na prom z bagażnikiem dachowym na samochodzie?
Samochód osobowy nie może przekraczać 2 metrów wysokości i 6 metrów długości. Jeżeli którykolwiek z tych wymiarów jest przekroczony (z bagażnikiem dachowym lub bez), należy wykupić bilet w kategorii „samochód kempingowy”, gdzie dopuszczalna wysokość pojazdu wynosi 4 metry.
-
Czy mogę dokonywać zmian w rezerwacji biletu promowego?
Możliwe jest dokonywanie zmian nie później niż 2 godziny przed zarezerwowaną godziną wypłynięcia. Służy temu strona Twojej rezerwacji, dzięki której bez dodatkowych opłat można zmienić np. datę wypłynięcia. Za zmiany zgłaszane telefonicznie pobierane są opłaty. Uwaga – cena biletu promowego może ulec zmianie wraz ze zmianą daty lub godziny wypłynięcia.
-
Czy muszę od razu rezerwować posiłki na promie, czy też mogę później uzupełnić moją rezerwację?
Posiłki na promie można zarezerwować w późniejszym terminie, poprzez swoją stronę rezerwacji lub telefonicznie. Zalecamy jednak jak najszybsze zarezerwowanie posiłków, ponieważ zdarza się, że wszystkie miejsca w restauracji na promie są zajęte.
-
Czy na promie dostępny jest Internet?
Stena Line oferuje darmowe połączenie WiFi na wszystkich promach.
-
Czy podczas rejsu działają telefony komórkowe?
Stena Line oferuje we współpracy z firmą MPC połączenia telefoniczne za pośrednictwem satelity. Usługa ta jest dostępna pod warunkiem zawarcia przez operatora sieci komórkowej umowy z MPC. Warto pamiętać, że operatorzy sieci komórkowych mogą naliczać inne stawki opłat za połączenie niż standardowe stawki dla połączeń międzynarodowych. Ceny połączeń można sprawdzić u swojego operatora.
-
Czy na promach obowiązuje zakaz palenia tytoniu?
Tak, na promach Stena Line obowiązuje zakaz palenia tytoniu, poza specjalnie do tego wyznaczonymi miejscami (zwykle na pokładach zewnętrznych). Zabronione jest palenie papierosów w kabinach.
-
O której godzinie muszę stawić się na terminalu promowym?
Na poszczególnych liniach obowiązują różne godziny zgłoszenia się do odprawy biletowej. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie internetowej StenaLine odpowiedniej dla trasy, na której odbywa się transport promem. W przypadku rezerwacji biletu promowego za pośrednictwem Sembo, godzina stawienia się do odprawy podana jest w dokumentach podróży.
-
Czy mogę na prom zabrać psa?
-
Wynajem samochodu
-
Czy mogę odebrać lub oddać samochód poza godzinami otwarcia biura?
Biura i punkty wynajmu samochodów na lotniskach mają często dłuższe godziny otwarcia, podczas gdy biura w centrach miast otwarte są zwykle tylko w godzinach dziennych. Podając pasujące Ci godziny możesz ograniczyć wyszukiwanie i uzyskać listę biur, czynnych w odpowiadającej Ci porze.
-
Czy wynajmując samochód za pośrednictwem Auto Escape muszę się martwić o limit kilometrów?
Nie, nigdy nie ma limitów kilometrów. Odbierany samochód zawsze też jest zatankowany - odstawiając samochód należy również zatankować go do pełna, aby uniknąć dodatkowych opłat.
-
Czy mogę na miejscu wykupić dodatkowe ubezpieczenie?
Na miejscu można wykupić kilka różnych rodzajów ubezpieczenia. Jedną z opcji jest zniesienie udziału własnego w przypadku ewentualnego uszkodzenia i/lub kradzieży auta, wynoszącego od 3.000 do 20.000 SEK w zależności od kraju i rodzaju samochodu. Jeżeli na umowie wynajmu samochodu zaznaczone zostaną dodatkowe dobrowolne opcje ubezpieczenia, wybór większego samochodu lub inne dodatkowe świadczenia. Pamiętaj - z tych świadczeń nie można już zrezygnować. Wszystkie dodatkowe opcje, takie jak dodatkowe wyposażenie, ubezpieczenie itp. płatne są na miejscu.
-
Kiedy otrzymam dokumenty podróży?
Dokumenty podróży przesyłane są e-mailem kilka dni po dokonaniu rezerwacji.
-
Jak zgłosić dodatkowego kierowcę?
Nie ma konieczności zgłaszania z wyprzedzeniem dodatkowej osoby, która na zmianę z Tobą będzie prowadziła wynajęty samochód. Zgłoszenie i opłata przyjmowane są na miejscu.
-
Jak zarezerwować fotelik dla dziecka lub relingi dachowe?
Jeżeli chcesz zarezerwować fotelik dla dziecka, relingi dachowe, mocowania do przewozu nart lub GPS, możesz zgłosić swoje życzenia rezerwując samochód lub poinformować nas o tym później. Opłaty za dodatkowe wyposażenie pobierane są zawsze na miejscu.
-
Co muszę zabrać ze sobą na wyjazd?
Niezbędny jest Twój voucher na wynajem samochodu i prawo jazdy.
-
Czy muszę mieć ukończone 21 lat, żeby wynająć samochód?
O ile nie podano inaczej, kierowca wynajmujący samochód musi zwykle legitymować się prawem jazdy, wydanym co najmniej rok wcześniej i mieć ukończone 21 lat w dniu odbioru samochodu. W niektórych krajach określony jest również maksymalny wiek kierowcy. Kierowcy, którzy nie ukończyli 25 lat muszą w większości krajów uiścić dodatkową opłatę (płatność na miejscu).
-
Czy mogę odebrać lub oddać samochód poza godzinami otwarcia biura?
-
Sprzątanie
-
Co mam zrobić, jeżeli w pokoju/domku, do którego przyjechałem, nie jest posprzątane?
Prosimy w takim przypadku od razu podejść do recepcji/biura odbioru kluczy i zgłosić reklamację. Być może jest to niedopatrzenie i wystarczy je zgłosić, aby personel mógł szybko doprowadzić pokój lub domek do porządku.
-
Czy cena noclegu obejmuje sprzątanie?
W opisie obiektów noclegowych podajemy, czy cena wynajmu obejmuje sprzątanie, czy też wymagane jest samodzielne sprzątnięcie lub opłacenie tej usługi na miejscu. Jeżeli cena obejmuje końcowe sprzątanie, oznacza to wyłącznie sprzątanie mieszkania/domku po wyjeździe gości, niezależnie od długości pobytu. Goście zawsze sami zobowiązani są umyć naczynia i wynieść śmieci przed wyjazdem. Jeżeli sam sprzątasz mieszkanie/domek przed wyjazdem, musisz zadbać o to, aby po Twoim wyjeździe był on gotowy na przyjazd kolejnych gości. Uwagi w zakresie porządku w mieszkaniu/domku w dniu przyjazdu należy bezzwłocznie zgłaszać w recepcji/biurze odbioru kluczy.
-
Co mam zrobić, jeżeli w pokoju/domku, do którego przyjechałem, nie jest posprzątane?
-
Dodatkowe życzenia
-
Czy możemy zamówić pokój z oknami wychodzącymi na wschód albo zachód, w spokojnym miejscu, blisko recepcji, na najwyższym piętrze, bezpieczny dla dzieci?
Jeżeli masz jakieś specjalne życzenia, dotyczące noclegów, zgłoś je od razu dokonując rezerwacji. Być może zależy Ci, żeby mieszkać blisko podróżujących wspólnie z Tobą znajomych, chciałbyś mieć pokój z widokiem albo mieszkać na najwyższym piętrze hotelu. Przekażemy dalej Twoje życzenia, ale nie możemy nigdy zagwarantować, że zostaną one spełnione.
-
Dlaczego Sembo nie może zarezerwować dla mnie konkretnego pokoju/mieszkania/domku?
Pokoje, mieszkania lub domki przydzielane są przez pracowników recepcji lub biura odbioru kluczy. Nie mamy na to wpływu, ale chętnie przekazujemy im Twoje szczegółowe życzenia.
-
Czy mogę wynająć dokładnie to samo mieszkanie lub domek, co w poprzednim roku?
Jeżeli masz jakieś specjalne życzenia, dotyczące noclegów, zgłoś je od razu dokonując rezerwacji. Być może zależy Ci, żeby mieszkać blisko podróżujących wspólnie z Tobą znajomych, chciałbyś mieć pokój z widokiem albo mieszkać na najwyższym piętrze hotelu. Przekażemy dalej Twoje życzenia, ale nie możemy nigdy zagwarantować, że zostaną one spełnione.
-
Czy możemy zamówić pokój z oknami wychodzącymi na wschód albo zachód, w spokojnym miejscu, blisko recepcji, na najwyższym piętrze, bezpieczny dla dzieci?
Zadzwoń do biura obsługi klienta
Zadzwoń do biura obsługi klienta. Nasi specjaliści pomogą Ci zaplanować wymarzony urlop!